Metody prowadzenia spotkań w Ruchu Światło-Życie

I. Rozmowa Ewangeliczna - prowadzona na I stopniu:
- podany jest temat wokół którego toczyć się ma spotkanie. Na podstawie przeczytanych fragmentów (które warto zaznaczyć przed spotkaniem) z Pisma Świętego odpowiadamy na zadawane pytania.
- zapalenie świecy;
- modlitwa do Ducha Świętego;
- rozliczenie się z poprzedniego spotkania (sprawdzenie notatników i przypomnienie najważniejszych wniosków);
- zasadnicza rozmowa wokół tematu (realizacja konspektu);
- modlitwa spontaniczna;
- różaniec z dopowiedzeniami;
- zgaszenie świecy

II. Ewangeliczna rewizja życia - prowadzona na 0 stopniu:
- zapalenie świecy;
- modlitwa do Ducha Świętego;
- podanie tematu;
- praca w trzech punktach:
* widzieć problem (dzielenie się własnymi doświadczeniami i wnioski z życia) - bez dyskusji;
* osądzić - patrzymy na problem w świetle Pisma Świętego, czytamy urywki z Biblii;
* działać - konkretne postanowienia;
- modlitwa spontaniczna;
- różaniec z dopowiedzeniami;
- zgaszenie świecy

III. Dzielenie się Ewangelią - różne stopnie, ale przede wszystkim II stopień:
- zapalenie świecy;
- modlitwa do Ducha Świętego;
- wyznaczenie tekstu;
* odczytanie tekstu (wszyscy stoją);
* krótka indywidualna medytacja;
* powtórne odczytanie fragmentu (grupa siedzi);
- co do mnie mówi Bóg we fragmencie Pisma Świętego;
- ponowne odczytanie tekstu na koniec spotkania (wszyscy stoją);
- modlitwa spontaniczna;
- różaniec z dopowiedzeniami;
- zgaszenie świecy

IV. Krąg Biblijny - II stopień:
- zapalenie świecy;
- modlitwa do Ducha Świętego;
- podanie tematu;
- wprowadzenie (krótki "wykład" prowadzony przez animatora);
- ćwiczenie z tekstem Pisma Świętego (czytanie i analiza fragmentu przez pytania);
- wspólne podsumowanie (animator na końcu powtarza najważniejsze wnioski ze spotkania);
- modlitwa spontaniczna;
- różaniec z dopowiedzeniami;
- zgaszenie świecy

V. Krąg Liturgiczny (jest bezpośrednim przygotowaniem do przeżywania Mszy Świętej)- II stopień (od adwentu do wakacji):
- zapalenie świecy;
- modlitwa do Ducha Świętego;
- czytanie: I i II czytania, Ewangelii, Psalmu, wersetu przed Ewangelią:
* analiza w świetle pomocy w konspekcie (pytania);
- wydobycie tematu czytań;
- co do mnie mówią przeczytane fragmenty (co na podstawie tych fragmentów powinienem zmienić w swoim życiu);
- nasza odpowiedź na Słowo Boże (w modlitwie spontanicznej - za co mogę Panu dziękować, o co mogę prosić ...);
- różaniec z dopowiedzeniami;
- zgaszenie świecy VI. Krótkie formy wiary - różne stopnie:
- zapalenie świecy;
- modlitwa do Ducha Świętego;
- wybieramy tekst Biblii;
- jedno czytanie fragmentu;
- dyskusja (o czym mówi przeczytany fragment), zapisujemy na kartkach w punktach;
- czego nie zrozumiałem z przeczytanego fragmentu, też zapisujemy na kartkach;
- (można przeczytać kolejny fragment Biblii i w taki sam sposób jak fragment pierwszy przeanalizować);
- krótka forma wiary (pisana w pierwszej osobie liczby pojedynczej - "Ja ...")
- bez modlitwy spontanicznej, zamiast niej przeczytanie krótkich forma wiary;
- różaniec z dopowiedzeniami;
- zgaszenie świecy

VI. Metoda Vösteras - metoda trzech znaków
- zapalenie świecy;
- modlitwa do Ducha Świętego;
- odczytanie tekstu Biblii;
- analiza indywidualna według klucza (obok tekstu wstawiam odpowiednie symbole):
* STRZAŁKA - przy prawdach które utwierdziły mnie w życiu;
* ! - co nowego odnalazłem w tym fragmencie ważnego dla mojego życia;
* ? - coś trudnego, coś czego nie rozumiem;
- wspólna synteza tekstu:
* dzielimy się tym co dla mnie ważne (fragmenty ze STRZAŁKAMI) i argumentuję;
* analiza fragmentów z ! i dlaczego;
* stawiamy pytania (fragmenty z ?), wszyscy staramy odpowiedzieć na pytania
- modlitwa spontaniczna;
- różaniec z dopowiedzeniami;
- zgaszenie świecy

Liczba
odwiedzin: